Aromate si colorate, citricele ne fac zilele de iarna mai placute. Dar acesta nu este singurul beneficu pe care ni-l aduc citricele. Iata o lista cu 7 beneficii pentru sanatate de care sunt responsabile acestea:

citrus-fruit-in-bowl

1. Sunt bogate in vitamine si minerale

Citricele sunt bogate in vitamina C, fapt care iti intareste sistemul imunitar si da elasticitate si tinerete pielii tale.

Mai exact, o singura portocala, de marime medie, iti asigura intreaga cantitate de vitamina C necesara pe durata unei zile.

Contin de asemenea cantitati suficiente de minerale necesare organismului: potasiu, magneziu, fosfor, cupru si tipurile de vitamine B. Pe langa acestea, citricele au un continut mare de substante anti-inflamatorii si antioxidanti.

2. Sunt o sursa buna de fibre

Specialistii recomanda consumul a 14 grame de fibre la fiecare 1000 de calorii consumate. Din pacate, se estimeaza ca doar 4% dintre barbati si 13% dintre femei reusesc sa isi atinga necesarul de fibre.

Spre deosebire de alte fructe si legume, citricele sunt unice prin faptul ca au o ratie de absorbtie mai mare a fibrelor solubile  in organism. In special, portocalele au o cantitate mare de fibre solubile, care ajuta la scaderea colesterolului si ajuta foarte mult digestia.

3. Au calorii putine

Daca vrei sa scapi de cateva kilograme si totusi simti nevoia de dulce, citricele sunt o alegere excelenta, deoarece au putine calorii.

  • 1 clementina mica = 35 calorii
  • 1 portocala medie = 62 calorii
  • 1/2 grapefruit roz = 52 calorii
  • sucul de la o lamaie = 12 calorii

oranges-lemons-limes-grapefruit-and-mandarins

4. Pot reduce riscul de pietre la rinichi

Pietrele la rinichi sunt o afectiune dureroasa, care au impact asupra desfasurarii normale a vietii. O solutie la acesta problema ar fi cresterea nivelului de citrat din urina.

Consumul de fructe si legume, in special al citricelor, poate creste nivelul de citrat din urina si sa lupte impotriva pietrelor la rinichi. Este de asemenea, alternativa naturala la suplimentele de citrat de potasiu.

5. Pot lupta impotriva cancerului

Numeroase studii au indicat legatura intre consumul de citrice si riscul scazut al diferitelor tipuri de cancer. Acest lucru se datoreaza continutului de flavonoizi din citrice, care actioneaza ca antioxidanti si reduc expansiunea genelor raspunzatoare de cancer.

Intr-un studiu, persoanele care au consumat un grapefruit pe zi, au avut un risc mai scazut de a dezvolta cancer la plamani. De asemenea, alte studii au indicat faptul ca citricele sunt benefice impotriva cancerului de esofag, stomac, pancreas ori san.

6. Contin nutrienti esentiali pentru o inima sanatoasa

Un studiu japonez a aratat ca un consum mai mare de citrice imbunatateste sanatatea inimii si o protejeaza impotriva infarcturilor. Iar in 2017 s-a aratat legatura intre consumul de grapefruit si scaderea presiunii sanguine sistolice.

Inima este de asemena ajutata de citrice prin faptul ca acestea scad nivelul colesterolului rau din sange si asigura o circulatie optima.

7. Iti pot proteja creierul

Flavonoizii din citrice lupta impotriva bolilor neuronale degenerative, cum ar fi Alzheimer si Parkinson, cauzate, in parte, de inflamatii.

Asa cum am vazut deja, capacitatea anti-inflamatorie a citricelor este dovedita ca fiind ridicata.

Citricele au de asemenea capacitatea de a imbunatati functiile creierului, in general.

Efectele negative ale consumului de citrice

  • Consumate in cantitati mari, pot cauza carii dentare

Din cauza faptului ca sunt acide, pot afecta smaltul dintilor daca sunt consumate in cantitati mari. Asa ca mare atentie la apa cu lamaie zilnica, atat de populara in aceasta perioada! 

  • Sucul de citrice nu este la fel de sanatos ca fructul intreg

Acest lucru este posibil din cauza faptului ca prin stoarcere este eliminata pulpa, deci aproape toate fibrele din fruct, ramanand apa si zaharul. Astfel, per portie, avem o cantitate mai mare de zahar, fapt ce poate contribui la un consum mai ridicat de calorii, deoarece fibrele sunt cele care in mod normal dau satietate fructului. Prin urmare, ne putem ingrasa mai repede consumand suc de fructe, iar nu fructul intreg.

  • Grapefruitul poate interactiona cu anumite medicamente

Trebuie citit cu atentie prospectul medicamentelor pe care le iei, deoarece exista riscul ca acestea sa interactioneze nefericit cu grapefruitul si sa fie absorbita mai multa medicamentatie decat ar fi normal.

Ca o concluzie

Bucura-te de citrice, mai ales in perioada de iarna, deoarece ajung la noi in tara coapte in mediul lor natural, deci sunt pline de vitamine, minerale, antioxidanti si alti nutrienti benefici pentru organismul nostru.

Pe langa faptul ca sunt extrem de sanatoase, au o aroma fresh si sunt foarte colorate, incat ne incanta toate simturile. Incearca un decor cu citrice si fa-ti sufrageria sau biroul un adevarat loc de relaxare!

Orange-pomander-centerpiece

 

 

Write a comment:

Your email address will not be published.

Logo_footer   
     © 2014 Fitness Theme by VamTam Themes

Proudly powered by WordPress