http://barzz.ro/albusul-fara-galbenus-pierzi-masa-musculara/

In randul culturistilor este des intalnita practica de a aruca galbenusul oului si de a consuma in special albusul. Un studiu recent demonstreaza obiceiul de a consuma doar albusul este complet gresit si afecteaza rata de crestere musculara.

De ce aruncam galbenusul si consumam doar albusul? Cat este de fondat acest lucru?

Motivul 1. Albusul nu contine grasime,doar galbenusul, iar  grasimile ingrasa

Din rationamentul simplu ca grasimile se depun,  galbenusul si orice aliment cu ceva mai multa grasime au ajuns sa fie excluse din dieta.  Studiile moderne arata ca si carbohidratii si proteinele consumate in excess se depun. In realitate, orice exces de calorii, indiferent de unde vin acestea sunt transformate si depuse sub forma de grasime. Iar daca mananci mai putine calorii decat are corpul tau nevoie (creezi deficit caloric) o sa slabesti si daca acele calorii vin in mare parte din grasimi. O dieta foarte eficienta in reducerea stratului adipos este dieta ketogenica, iar aceasta presupune consumul unui procent mare de grasime.

Motivul 2. Galbenusul contine grasimi saturate, iar albusul nu

Acum cateva decenii s-a hotarat ca epidemia bolilor de inima a fost cauzata de consumul exesiv de grasimi, in special de grasimi saturate.

Acest fapt s-a bazat pe studii  lipsite de obiectivitate si influentate puternic de decizii politice, dovedindu-se ulterior inacuratetea acestora. Un vast articol de revizuire a fost pubicat in 2010 cu privire la 21 de studii epidemiologice cu un total de 347 747 de subiecti. Rezultatul este : NU exista nicio asociere intre grasimile saturate si bolile de inima.

Motivul 3. Galbenusul contine colesterol, nu si albusul

Majoritatea medicilor si nutritionistilor recomanda consumul limitat de oua. DAR! Aceasta recomandare vine de la medici si nutritionisti care s-au informat din surse invechite si care nu sunt la curent cu descoperirile ultimilor ani. In trecut nu se stia ca exista mai multe tipuri de colesterol (HDL, LDL, VLDL) si fiecare are efecte diferite asupra sanatatii. In prezent specialistii recomanda consumul de oua. Oul contine colesterol de buna calitate si este asociat cu o reducere a riscului privind bolile de inima.

Dupa cum vedeti,  fiecare dintre motivele penru a exclude sau limita consumul de galbenusului sunt combatute si nu mai stau in picioare. Descoperirile recente arata ca  aceste abordari au fost gresite.

Am mai scis si aici despre acest subiect. Subiectul dezvoltat il gasiti si in acest articol din huffingtonpost.

Excluderea galbenusului afecteaza negativ cresterea musculara

Un studiu recent condus de cercetatorii de la Universitatea din Ilinois si Universitatea din Toronto a comparat efectele consumului de albusuri vs oua intregi asupra recuperarii dupa antrenament.

Persoanele incluse in studiu au efectuat un antrenament pentru picioare compus din 4 serii de extensii la aparat si 4 serii impins la presa. Dupa antrenament au primit fie oua intregi fie albusuri cat sa cumuleze un total de 18g de proteina.

A fost urmarita sinteza proteica (acumularea de proteine in muschi), iar consumul de oua intregi a dus la o sinteza proteica cu 46% mai mare comparat cu  consumul de albusuri.

Aceste date indica ca generatii intregi de culturisti si-au aruncat o data cu galbenusul si o buna parte din masa musculara. Puteau sa cresca mai mai mult, cu 46% mai mult, si mai repede dupa fiecare antrenament daca pastrau galbenusul.

Revin la o teorie pe care o sustin de ceva ani. Natura ne ofera alimente perfecte. De fiecare data cand incercam sa o modificam/imbunatatim facem mai mult rau. Prin urmare, albusul trebuie consumat doar impreuna cu galbenusul pentru a ne bucura de toti nutrientii de care avem nevoie.

Nu uita, antrenamentul intens este doar stimulul pentru crestere. Asigura-te ca oferi corpului caramizile necesare pentru constructie.