CardioVSStrength

Cu parere de rau trebuie sa spun ca nu am intalnit pe nimeni care sa-si fi pus macar aceasta intrebare. Adevarul universal acceptat este ca daca vrei sa slabesti trebuie sa faci cardio, sau mai rau, daca vrei sa slabesti trebuie sa alergi. Pana si majoritatea trainerilor recomanda asta. In cele ce urmeaza sper sa va lamuresc si sa va schimbati prioritatile privind antrenamentul.

De ce cardio?

S-a ajuns aici din doua motive:

1. Sportivii de top, in special culturistii, in perioadele de definire/slabire adauga sau cresc numarul  de sedinte cardio. De aici majoritatea trag concluzia ca sedintele cardio sunt responsabile de slabire. FALS! Deficitul caloric e responsabil de slabire, adica mananc mai putine calorii decat ard. Ce ar trebui observat la sportivii de performanta este ca acestia nu renunta niciodata la antrenamentul de forta in perioadele de slabire, acesta ramane baza. Acestia fac mereu numarul maxim de antrenamente de forta posibile. Daca ar face mai multe nu s-ar putea reface, ar fi prea obositi si performantele ar avea de suferit. Pentru a arde mai multe calorii, singura optiune ramasa este sa adauge sedintele cardio mult mai putin solicitante.

Antrenamentul cardio este folosit doar pentru a crea un deficit caloric mai mare. Poti sa creezi deficitul caloric doar reducand cantitatea de calorii consumate?  Bineinteles, dar cand esti sportiv de performanta nu faci nimic altceva decat sa te antrenezi si iti castigi painea din sportul pe care il practici, e normal sa te folosesti de toate uneltele disponibile.

2. Antrenamentele cardio, gen alergare, bicicleta, (aici intra si clasele de aerobic, kangoo-Jumps, zumba etc.) ard mai multe calorii decat antrenamentele de forta. Din nou FALS! Antrenamentul de forta arde mai multe calorii, iar antrenemantele de forta tip circuit ard si mai multe, cele mai multe. Nu intru in detalii despre acest aspect, pentru ca urmeaza un articol intreg pe aceasta tema.

De ce forta?

1. Asa cum am scris aici, nu pot sa slabesc fara un deficit caloric, iar cand sunt in deficit caloric nu pierd doar grasime ci si masa musculara. Cum muschii sunt cei care ard grasime atunci cand ma misc, pe masura ce  imi pierd din masa musculara, imi scade si capacitatea de a arde grasime. Antrenamentul de forta este singurul care impiedica pierderea masei musculare, ba chiar o mareste. Muschi mai mari inseamna intotdeauna mai multa grasime arsa!

2. Cum am spus mai sus, antrenamentul de forta arde mai multe calorii.

3. Daca va intereseaza cat de putin aspectul estetic, antrenamentul de forta tonifiaza grupele de muschi lucrate. Nu o sa fiti doar mai slabi, dar o sa obtineti un corp atletic.  Daca faceti doar antrenamente cardio o sa observati ca pe masura ce scapati de kilograme, diferite parti ale corpului incep sa atarne. O sa slabiti, dar nu o sa se vada ca faceti sport.

Sper acum sa nu cadeti in extrema celalata si sa evitati complet sedintele cardio. Chiar daca este o unealta mai putin eficienta pentru slabit decat antrenamentul de forta, antrenamentul cardio este foarte important pentru beneficiile pe care le aduce sistemului cardiovascular. Intr-o forma sau alta abele tipuri de antrenament trebuie incluse in programul saptamanal. Un tip de antrenament care aduce beneficiile abelor tipuri (forta si cardio) este antrenamentul tip circuit – iata aici un exemplu.

Write a comment:

Your email address will not be published.