hero_brands_simple_truth Termenul de proteina provine din grecescul „proteios” care inseamna „de prima importanta”. Dintre carbohidrati, proteine si grasimi, proteina este cel mai important macronutrient. Corpul foloseste proteina ca material de constructie pentru aproape orice, de la muschi la firele de par.

Pentru crestere musculara toate articolele din revistele si siteurile de culturism si fitness recomanda un consum ridicat de proteina. Intre 2 si 3 grame pentru fiecare kilogram corp. Daca am de exeplu 70 de kilograme am nevoie cam 140-210 grame de proteina pe zi. Pentru atingerea acestor valori este necesara multa mancare si  putina lume reuseste sa manance atat. Singura salvare este cumpararea unui supliment proteic. Acesta este scopul real pntru care sunt date aceste valori, sa ajungi sa cumperi suplimente.  Asta pentru ca toate revistele de specialitate si cele mai cunoscute siteuri sunt detinute sau sponsorizate de firmele producatoare de suplimente, iar scopul lor este de a vinde.

Adevarul

Cantitatea zilnica de proteina recomandata pentru omul de rand este de 0.6-0.8g/ kilogram corp. Pentru un sportiv ce doreste crestera masei musculare, studiile independente (fara interes comercial) au scos la iveala faptul ca intradevar este necesara mai multa proteina, dar nu mai mult de 1.6g/kg corp (dublu fata de necesarul unui om de rand). O cantitate mai mare nu duce la o crestere/refacere mai rapida, surplusul putand fi stocat sub forma de grasime.

In cazul nostru la 70 de kiloggrame sunt necesare cel mult 112g de proteina. Cantitate care pot sa o asigur consumand de exemplu 4 oua, 200g carne, 1 litru lapte plus cateva nuci sau seminte.

In concluzie: Nu sunt necesare suplimentele proteice, o alimentatie echilibrata iti asigura toata proteina necesara.

Inca un lucru: Proteina este proteina, proteina din suplimente nu aduce nici un efect suplimentar si nu este cu nimic superioara proteinei din alimentatie.

 

 

Write a comment:

Your email address will not be published.