oats-healthylivingOvazul este una dintre cele mai hranitoare cereale. Are multa fibra, cantitati decente de proteina si nu are gluten.

Foarte multa lume consuma ovazul sub forma de fulgi inmuiati in lapte sau iaurt la micul dejun, dar aceasta modalitate nu este cea mai sanatoasa si corecta metoda din punct de vedere nutritional.

Ca vorbim de ovaz, grau, secara, hrisca sau orz, toate cerealele trebuie gatite. Cerealele in forma naturala (integrale) contin niste substante numite antinutrienti, in special acid fitic, care impiedica absorbtia diferitor minerale. Asta nu inseamna ca trebuie sa le evitam. Daca gatim cerealele cantitatea de antinutrienti scade foarte mult.

Satietatea este un alt motiv pentru care trebuie sa gatim fulgii de ovaz. Aceeasi cantitate de ovaz este mult mai satioasa daca o gatim, si ne saturam cu mai putine calorii. Un lucru foarte important daca vrei sa slabesti.

O modalitate foarte simpla de a gati ovazul este sub forma de terci. La o masura de ovaz pui doua masuri de apa, un praf de sare si il fierbi 5 minute. Adauga fructe, miere, seminte sau fulgi de cocos si ai un mic dejun delicios.

Punind in blender fulgii de ovaz, se transforma in faina. Pune ou, miere, iaurt, bicarbonat de sodiu, scortisoara sau alte condimente si fa-ti o portie (sau mai multe) de clatite.

Sunt multe retete cu ovaz. Studiaza puntin internetul si gaseste-ti reteta preferata. Merita din plin sa investesti timp pentru a gasi o reteta sanatoasa si pe gustul tau, la care sa apelezi toata viata.

Write a comment:

Your email address will not be published.