team-barzz

Sunt foarte des intrebat daca se poate creste masa musculara lucrand doar cu greutatea corpului si fara a merge la sala de forta. Chiar daca raspunsul meu este intotdeauna „DA” , acest raspuns este privit cu scepticism.  

Dar apoi le arat rezultatele pe care le-am obtinut personal, pe care le-au obtinut instructorii barzz fitness si clientii nostri. Puterea exemplului personal este de necontestat! Suntem cu totii intr-o forma exceptionala, fara riscuri de accidentare ca intr-o sala plina cu fiare.

Oamenii cred ca sunt necesare greutati si aparate sofisticate pentru a obtine un antrenament eficient. Cu cat este mai complicat si mai scump aparatul cu atat este mai apreciat. Aceste zvonuri au fost raspandite de salile de fitness pentru a obtine abonati si de producatorii de aparate pentru a vinde. Toti vor sa iti ia banii. Adevarul este ca ai nevoie cel mult de o bara de tractiuni si niste paralele.

Muschiul nu poate face diferenta

Daca fac tractiuni la aparat, fie la bara, sau daca ridic o haltera ori un bolovan muschiul nu poate distinge intre cele doua. El simte tensiunea si efortul la care este supus si atat.

Ce conteaza

Cel mai important lucru pentru cresterea masei  este progresul, indiferent de accesoriile folosite la antrenament, fie ca tragi de fiare, aparate sau te antrenezi cu greutatea corpului. In timp trebuie sa creasca tensiunea la care este supus muschiul. Asta se poate face crescand numarul de repetari pe serie, crescand greutatea folosita, sau alegerea unor exercitii mai solicitante. Cu alte cuvinte, trebuie sa devii mai puternic.

Cele mai eficiente exercitii pentru cresterea masei musculare sunt exercitiile de baza. Acest lucru este recunoscut de toti culturistii profesionisti. In perioadele cand doresc crestere musculara ei isi alcatuiesc antrenmentul  folosind aproape exclusiv astfel de exercitii. Cum exista pentru fiecare grupa musculara cel putin un exercitiu de baza care se poate face cu greutatea corpului,  pot creste in masa musculara fara probleme.

Alge exercitiile care iti permit sa faci minim 5 si maxim 15 repetari pe serie. Daca poti efectua de exemplu mai mult de 15 flotari pe serie trebuie sa alegi un exercitiu mai greu cum sunt flotarile la paralele sau flotarile cu greutate in spate ( un partener, un rucsac greu sau lanturi)

Cele mai eficiente exercitii pentru masa musculara

Iata cateva exercitii pentru fiecare grupa musculara care s-au dovedit foarte eficiente de-a lungul timpului:

  • Spate– tractiuni cu priza pronatie;
  • Piept– flotari la paralele, flotari cu greutate aditionala;
  • Umeri– flotari din stand in maini;
  • Picioare– genuflexiuni pe un picior, sprint ( da, sprintul construieste picioare impresionante);
  • Biceps– tractiuni cu priza ingusta tip supinatie;
  • Triceps– flotari la paralele, flotari diamant.

Iti garantez ca un program de antrenament constituit doar din aceste exercitii iti poate aduce cele mai bune progrese in masa musculara, in cel mai scurt timp. 

Pentru a reusi sa realizezi progresul de care ai nevoie, incearca sa cresti constant numarul de repetari si intensitatea exercitiului. Poti face asta creandu-ti o fisa de antrenament sau apeland la un instructor care cunoaste cele mai eficente exercitii de crestere a masei musculare fara a folosi aparatele clasice. Iti recomand ultima varianta mai ales daca vrei sa eviti accidentarile si aglomerarea din salile cu fiare.

Spor la treaba si o masa musculara cat mai mare si mai bine definita!

Write a comment:

Your email address will not be published.